Vakantie

Al weer een week zijn we thuis na onze vakantie in de Algarve. Het was fijn om er even tussenuit te zijn. Onze lichamen hebben weer rust gekregen en het eelt van mijn vingers, door de druiven snoei, is bijna verdwenen.

Boris lieten we achter bij Klaas en Patty en hun net nieuw aangeschafte pup Chico.

Samen met Lotte en Paco reden we in 2 dagen richting het zuiden. We zijn eerst naar Thomas en Michel gegaan die op een heerlijke basic camping stonden. Dicht bij zee in een mooi natuurgebied, zo’n 8 km ten oosten van Sagres.

Na deze 2 dagen zijn we naar Lagos gegaan, waar we afgesproken hadden met Jan en Gerda. Samen een dagje door de oude stad geslenterd, wat zeker de moeite waard is.

Aan de koffie in Lagos

tegeltjes huis

Vervolgens 2 dagen bij Portimao gestaan, eveneens dicht bij de kust op een heerlijke plek. Veel gewandeld langs de mooie kliffen.

Naast Jan en Gerda
In de verte Portimao

Op zaterdag naar Barao de Sao Joao gereden om een parkeerplaats te bemachtigen rond het dorp. De volgende dag werd daar de maandelijks terugkerende hippie markt gehouden. Deze stond al heel lang op ons “to do” lijstje, en eindelijk waren we er dan. De parkeerplaats stond al snel vol met heel veel campers in alle soorten en maten. En op zondag stonden overal rond het dorp eveneens overal campers en auto’s.

De markt bestond uit een deel rommelmarkt en de hippie markt. Er was live muziek, werd heel veel zelf gemaakt eten verkocht en verder sieraden, kruiden, plantjes, kleding en veel handwerk. Een heerlijk sfeertje en een stralende warme dag! Erg leuk om de markt meegemaakt te hebben.

Aan het eind van de dag besloten om weer richting de camping te rijden waar Thomas en Michel verbleven. Het was een fijne plek, dus waarom niet?!

Ton miste na een week toch wel onze plek; zijn handen begonnen te jeuken!! Er was natuurlijk ook nog erg veel te doen. En als je weer onderweg bent, krijg je vanzelf weer nieuwe ideeën, die je niets liever meteen weer ten uitvoer zou willen brengen. Besloten om dus na 2 nachten camping, langzaam noordwaarts te rijden. We hebben de stad Silves bezocht, wat iets meer landinwaarts ligt. Een mooi oud stadje met vele smalle straatjes en op het hoogste punt een oude burcht met een mooi uitzicht over de omgeving. Leuk detail was wel dat alle elektra kasten in het dorp kleurrijk beschilderd waren.

Er stond een erge harde wind, dus het was fijn om iets meer landinwaarts te zijn. Na een nachtje camperplaats, de volgende dag doorgereden naar Évora. Hier nog wat door het stadje geslenterd. We waren hier afgelopen zomer ook al eens geweest, maar ontdekten toch nog nieuwe bezienswaardigheden.

De volgende dag huiswaarts gereden. Bij thuiskomst was Boris blij ons weer te zien. Alles was goed gegaan, al was hij wel een x een dag en nacht weg gebleven. Vermoedelijk zat er een loopse teef in de buurt, tja en die zijn zeer aantrekkelijk voor elke reu! Tot opluchting van Patty en Klaas (die de hele buurt meermaals afgezocht hadden) kwam hij weer niets vermoedend terug lopen.

Na een dag, waarin alle was weggewerkt werd en we ons hadden geïnstalleerd op onze zomerplek in het dal, vertrokken Patty en Klaas en kwamen Bert en Alice.

Met de laatste 2 hebben we een paar gezellige dagen doorgebracht. Ze sliepen in ons caravannetje, zonder verwarming en elektra, maar desalniettemin was het goed te doen. Ook werd er hard gewerkt, en vele handen maken licht werk!! De dag voor Bert en Alice vertrokken, arriveerden Jan en Gerda. Ook zij helpen mee op het land.

Houtsnippers rond de boompjes leggen.

Afgelopen zaterdag zijn we met alledrie de honden naar de dierenarts geweest. Bij Lotte en Boris werd bloed afgenomen, wat naar het lab gestuurd wordt om te zien hoe het met de leishmania is.(15 maart de uitslag) Paco is getest op deze ziekte en heeft het gelukkig niet. Hij wordt er nu voor ingeënt. Alle honden weer een wormenkuur gekregen en naar huis gegaan met een lijst met data wanneer met wie weer terug te komen voor een enting of wat al niet meer. De dierenarts heeft een goede aan ons!

Het is fijn om weer terug te zijn op ons land, en we genieten van onze plek in het dal. De mimosa staat in volle bloei en ook op de grond komen steeds meer bloemen tevoorschijn. Gisteren en vandaag is er veel regen gevallen. De rivier staat weer een stuk hoger en alle bomen jubelen van genot! Door het natte weer, heb ik eindelijk even de tijd gevonden om een blog te schrijven!! Jullie zijn weer bij.