We hebben Denemarken verlaten en zijn aangekomen in Zweden. We hebben ontdekt dat kleine stukken rijden ons het best bevalt, dus we gaan langzaam noordwaarts.
In Denemarken hebben we een paar dagen doorgebracht op het noordelijkste puntje van het eiland Fugen, een prachtig natuurgebied, met heel veel vogels, stranden met stenen, mooie baaien en vergezichten. (foto’s zie op bladzijde foto’s)

De tweede dag begon het flink te stormen, we hadden weinig zin om met die wind de Grote Belt (via brug) over te steken. De Magirus is nogal wind gevoelig. Later op de middag toch besloten om te gaan en eind van de dag arriveerden we in Kopenhagen. Dwz, aan de rand van de stad, bij een jachthaven. Ivm de milieuzone konden we niet echt dicht bij het centrum komen met onze oude stink diesel, dus de volgende dag moesten we een half uurtje fietsen voor we in het centrum en de vrijstaat Cristiania waren. Stond best nog veel wind, dus het was een flinke trap.


Na ons bezoek aan het centrum zijn we later op de middag verder naar Zweden gegaan. Wederom over een gigantische brug.
We zijn beland bij een meertje tussen Høør en Hørby. Heerlijk rustig, even een paar dagen op de plaatst rust. Tja en wat doe je zoal….de was: 150 meter lopen naar de kraan met een 10 liter jerrycan, vullen en terug sjouwen. Een ketel water opzetten, en later nog 1. Dit alles in een grote bak doen, met wat wasgoed en wasmiddel, vervolgens met de wasklok de boel wassen. Na een tijdje bij de kraan, 150 meter verderop, de boel uitspoelen, alles goed uitwringen en ophangen. Dit 3x herhalen, want er was nogal wat was. Een ochtend vullend programma.

s’Middags op de fiets naar de dichtstbijzijnde supermarkt geweest. Ik ga nog slank worden met al die heuvels op en af te fietsen en het heen en weer sjouwen met water !! Goed om de conditie weer eens wat op pijl te brengen.

Tot nu toe hebben we steeds op plekken in Denemarken en Zweden gestaan waar toiletten op loopafstand waren en ook vaak water. Ongekende luxe! Zelfs het wc papier wordt regelmatig aangevuld! Ja, allemaal goed geregeld hier en dat voor nop, gewoon lekker in de natuur!





































